IBK

Instytut Bezpieczeństwa Krajowego

 
Zainstaluj flashplayera

O INSTYTUCIE

Regulamin IBK

Regulamin Instytutu Bezpieczeństwa Krajowego
Wyższej Szkoły Zarządzania Personelem

 

§ 1.

Instytut Bezpieczeństwa Krajowego, zwany dalej Instytutem jest ogólnouczelnianą jednostką organizacyjną Wyższej Szkoły Zarządzania Personelem, zwanej dalej WSZP.

§ 2.

Nadzór nad działalnością Instytutu sprawuje Rektor WSZP.

§ 3.

Do zadań Instytutu należy w szczególności:

  1. wadzenie badań podstawowych i stosowanych w dziedzinie nauk o bezpieczeństwie;

  2. prowadzenie działalności edukacyjnej i popularyzatorskiej w zakresie edukacji na rzecz bezpieczeństwa;

  3. badania spraw bezpieczeństwa i sporządzanie analiz prognoz i ekspertyz;

  4. prowadzenie wymiany informacji naukowej w dziedzinie nauk o bezpieczeństwie;

  5. rozwijanie współpracy w dziedzinie nauk o bezpieczeństwie miedzy Instytutem a polskimi i zagranicznymi ośrodkami naukowo-badawczymi

  6. współdziałanie z instytucjami szkoleniowymi, naukowymi i politycznymi,

  1. krajowymi, a w szczególności z:

    • szkołami wyższymi;

    • jednostkami badawczo rozwojowymi;

    • bibliotekami, wydawnictwami;

    • fundacjami, stowarzyszeniami i innymi organizacjami społecznymi;

    • partiami politycznymi;

    • klubami i kołami poselskimi i senackimi;

    • organami samorządu terytorialnego;

    • jednostkami organizacyjnymi obsługi organów władzy i administracji państwowej.

  2. zagranicznymi, a w szczególności z:

    • przedstawicielstwami dyplomatycznymi państw obcych w RP;

    • instytucjami zajmującymi się problematyką bezpieczeństwa w krajach, UE, NATO i w państwach sąsiednich zwłaszcza Rosji i Ukrainy;

    • szkołami wyższymi;

    • jednostkami badawczo rozwojowymi;

    • bibliotekami, wydawnictwami;

    • fundacjami, stowarzyszeniami i innymi organizacjami społecznymi.

  3. organizowanie wykładów publicznych, Forum Polityki Bezpieczeństwa, spotkań z gośćmi krajowymi i zagranicznymi;

  4. prowadzenie publicznie dostępnej biblioteki Instytutu i dążenie do jest stałego rozwoju;

  5. publikowanie w postaci drukowanej i elektronicznej, opracowań, dokumentów i zbiorów danych, w szczególności w następujących formach:

    • periodyki;

    • serie wydawnicze;

    • materiały studialne;

    • materiały poseminaryjne i pokonferencyjne.

§ 4.

      1. Organami Instytutu są Dyrektor Instytutu oraz Rada Naukowa Instytutu zwana dalej Rada.

      2. W skład Instytutu wchodzą działy zwane dalej biurami :

        1. Sekretariat (SI)

        2. Biuro Analiz (BA);

        3. Biuro Informacji i Promocji (BIP)

        4. Biuro Współpracy (BW);

        5. Biblioteka (BBL);

      3. Regulaminy pracy biur nadaje Rektor, po uzyskaniu opinii Senatu.

      4. Instytutem kieruje Dyrektor Instytutu, zwany dalej Dyrektorem, powoływany i odwoływany przez Założyciela, po uzyskaniu opinii Senatu.

      5. Do realizacji zadań Instytutu, Założyciel na wniosek Rektora, może powołać zastępców dyrektora oraz sekretarza naukowego Instytutu zwanego Sekretarzem.

      6. W celu właściwej realizacji zadań Instytutu, Dyrektor, w uzgodnieniu z Rektorem i Kanclerzem, może powołać zespół, określając jego nazwę, cel, skład i zasady działania. W skład zespołu wchodzą pracownicy Instytutu. Dyrektor może zaprosić do prac w zespole osoby nie będące pracownikami Instytutu.

      7. Dyrektorowi Instytutu podlegają bezpośrednio:

        1. zastępca dyrektora Instytutu;

        2. sekretarz Instytutu;

        3. kierownicy jednostek organizacyjnych Instytutu;

        4. kierownicy powołanych zespołów.

      8. Zastępca dyrektora, sekretarz oraz kierownicy biur, tworzą kolegium dyrektorskie, zwoływane w razie potrzeby i kierowane przez Dyrektora.

      9. Dyrektor Instytutu:

        1. kieruje pracami Instytutu;

        2. reprezentuje Instytut na zewnątrz;

        3. jest przełożonym pracowników Instytutu;

        4. określa zakres obowiązków swoich zastępców;

        5. wnioskuje do Rektora o utworzenie i zniesienie jednostek organizacyjnych;

        6. wnioskuje do Rektora o nawiązanie lub rozwiązanie stosunku pracy;

        7. przedstawia Rektorowi, zaopiniowane przez Radę, roczne sprawozdanie z działalności Instytutu.

        8. Podejmuje decyzje dotyczące funkcjonowania Instytutu, nie zastrzeżone dla innych organów WSZP.

      10. Do zadań dyrektora należy w szczególności:

        1. odejmowanie decyzji finansowych i administracyjnych w zakresie obowiązującego planu wydatków Instytutu oraz posiadanych pełnomocnictw;

        2. akceptowanie decyzji kierowników jednostek organizacyjnych w zakresie wydatków określonych budżetem Instytutu;

        3. działanie na rzecz zwiększania przychodów Instytutu;

        4. dbałość o właściwy wizerunek Instytutu oraz uczelni.

      11. Do kompetencji Rady należy w szczególności przygotowywanie opinii w sprawach:

        1. dydaktycznych;

        2. naukowo – badawczych;

        3. organizacyjno-rozwojowych Instytutu.

      12. Do zadań zastępcy dyrektora należy w szczególności:

        1. kierowanie Instytutem w zakresie spraw zleconych przez Dyrektora;

        2. wnioskowanie do Rektora o powołanie zastępcy dyrektora, sekretarza oraz kierowników jednostek organizacyjnych;

        3. nadzór nad określonym odcinkiem zadań realizowanych przez instytut;

        4. wykonanie zadań szczególnych, zleconych przez Dyrektora;

        5. kierowanie Instytutem w zastępstwie Dyrektora;

        6. zgłaszanie Dyrektorowi uwagi wniosków w zakresie kierowania Instytutem.

      13. Do zadań sekretarza należy w szczególności:

        1. wspomaganie dyrektora Instytutu oraz zastępcy dyrektora w zakresie utrzymywania kontaktów z instytucjami szkoleniowymi, naukowymi i politycznymi;

        2. uczestniczenie w opracowywaniu planów działania i wydatków Instytutu;

        3. zapewnienie warunków działania Rady Instytutu;

        4. organizowanie spotkań, wizyt, udziału w konferencjach oraz podróży dyrektora i jego zastępcy;

        5. organizowanie kontaktów z mediami;

        6. zapewnianie obsługi biurowej dyrektora i jego zastępcy;

        7. prowadzenie obsługi kancelaryjnej w zakresie korespondencji zewnętrznej;

        8. protokołowanie posiedzeń Rady oraz Kolegium Dyrektorskiego.

      14. Szczegółowy zakres zadań dyrektora oraz sekretarza określa Dyrektor w uzgodnieniu z Rektorem.

§ 5

1. Instytut wykonuje swoje zadania przy pomocy:

  1. pracowników zatrudnionych w Instytucie;

  2. pracowników skierowanych do Instytutu z innej jednostki organizacyjnej WSZP;

  3. pracowników innej instytucji naukowej lub gospodarczej skierowanej do wykonania w nim w części lub całości swoich obowiązków dydaktycznych, naukowych, organizacyjnych lub innych;

  4. osób zatrudnionych w ramach grantów i projektów unijnych;

  5. osób wykonujących dla Instytutu prace na podstawie umów zlecenia lub o dzieło.

2. Pracowników zatrudnia lub kieruje do Instytutu Kanclerz na wniosek Rektora.

§ 6

    1. Środki finansowe i techniczne na prowadzenie działalności Instytutu pochodzą z;

  1. grantów;

  2. dotacji instytucji właściwych dla badań naukowych krajowych lub zagranicznych;

  3. projektów unijnych;

  4. działalności popularyzatorskiej; edukacyjnej, naukowej, dydaktycznej prowadzonej na rzecz podmiotów życia publicznego i gospodarczego;

  5. działalności wydawniczej.

    1. Roczny budżet Instytutu zwany budżetem ustala Kanclerz WSZP, we współpracy z Rektorem oraz Dyrektorem. Projekt budżetu wraz z planem przychodów i rozchodów przedstawia Rektor na wniosek Dyrektora. Budżet stanowi integralną część Planu Rzeczowo-Finansowego WSZP.

    2. Planowanie działalności i wydatków Instytutu oraz sprawozdawczość w tym zakresie jest prowadzona zgodnie z postanowieniami Statutu WSZP, Planem Rzeczowo-Finansowym WSZP oraz Regulaminem WSZP.

    3. Ustala się kwartalny tryb w zakresie planowania działalności instytutu oraz budżetu, miesięczny tryb sprawozdawczości w zakresie tematyki i terminów wykonania poszczególnych projektów oraz kwartalny okres sprawozdawczości finansowej.

§ 7

Regulamin wchodzi w życie z dniem jego nadania przez Rektora WSZP.